Tuesday, September 8, 2009

paNTun

Haloooooooo...................
rini thp keboringn aku mkn mlampau..kt ofis nk kt busy xdela sgt, ade je kje tp disbbkn kebosann menyelubungi aku, mmg aku on d spot trpikir nk bt n3 br....timbul 1 idea, nk pntun2..leh kn...hehehehe
PANTUN BERANGKAI
brbka pose kdai suraya,
jgn jeles aku dh ade bju raya...
hjau, ungu, dan wrna wrni,
biasala aku nk melawan yuni...
yuni, klong, didy dan ya,
msg2 sbuk gak nk brgaya...
bergayala sgt kitrg ni kan,
duit hbs xsmpai ujung bulan..
ujung bulan je smua melopong,
dh besar pnjg, mak bpk dh xnk tolong...
btpe nk tlg, msg2 dh keje,
pndai2 pikirla cmn nk jimat blnje...
jimat, jimat jgn xjimat,
jgn myesal br nk ingt....
ingt kmudian dh x guna,
time terdesak baru ternganga...
lau ternganga saja xjd mslah,
siap msuk lalat dan benda alah...
lalat 2 yang bw penyakit,
pas2 mulala nk sakit-sakit..
sakit biasa ade ubat,
lau skit ht, jgn biar melarat...
lau melarat buruk padahnya,
mulala nk bermasam muka sesama mnusia...
xbaik bermasam2 di bulan mulia,
phla xdpt, dosa berganda...
phla dan dosa urusan tuhan,
sama2la kt mohon kemaafan...
mohonla maaf di hari raya,
moga hidup sentiasa ceria...
harap semua ceria dan hepy,
selamat hari raya aidilfitri....
best x pntun aku?hehehehe

2 comments: