Monday, September 7, 2009

keNAngAN LaGu RayA....

Rini aku nk imbas time aku sklh rendah..since aku drjh 4, tiap2 thun aku msk prtndingn nynyi lgu ry..yela dlu sllu ade bt jmuan ry prngkt sklh..
time aku drjh 4, aku nyanyi lagu seloka hri ry..duet ngn best friend aku Hana..y klkrnya ktrg ni dua2 pmpuan..hehehe..mula 2 dia jd uji, aku jd hail tp time rehersal, ckgu y organize 2 suh ktg tkr..ktnya hana nari keras, xssuai jd pmpuan..hahahaha..time 2 ktrg dpt no. 2 beb..fuh, best gler..
Seloka Hari Raya
Indahnya sungguh di hari raya
Ramainya orang bersuka ria
Adikku manis cantik bergaya
Bolehkah abang ikut bersama
Usahlah abang membuang waktu
Mari menuju ke rumah bonda
Sanak saudara sedang menunggu
Di hari mulia bertemu mesra
Katamu itu abang mengerti
Kusanjung budi puteri ibunda
Pada yang tua kita hormati
Barulah hidup saling bahagia
Miskin dan kaya sama sahaja
Hulurkan tangan berjabat mesra
Saling bermaaf kita bersamaLupakan saja sengketa lama
Pas2 drjh 5 ktrg msuk lg..yela dh mula2 dpt no 2 kn..mstila excited nk mng lg...tp nsb mlg, ktrg xdpt..huahuahua..psgn duet aku, hana lgla..sp lg..hihihihi...mas 2 ktrg nynyi lgu ni..
Indahnya Beraya Di Desa
Wahai perantau-perantau di kota
Pulanglah ke desa berhari raya
Ayah serta bonda amat mengharapkan
Kepulangan mu di hari bahagia
Dalam kerinduan ayah dan bonda
Segala juadah disediakan
Mengharap pulangnya anak yang tersayang
Usaha hampakan hati orang tua
Indahnya beraya di desa
Kaya dan miskin sama meraikan
Mengikut kemampuan diri-sendiri...Bergembira
Kunjung-mengunjung wajib amalkan
Bertukar juadah tanda berjiran
Sebuah desa bagaikan bersaudara
Oh seronoknya
Teruskan amalan desa di kota
Kunjungi jiran di hari raya
Kesibukan kerja bukannya alasan
Kita beraya selama sebulan
Darjh 6 2 ktrgla senior knon..so, cm ade hrpnla nk mng kn..hihihihi..ktrg pilih lg ssuci lebaran..pas2 ngn bngganye, ktrg diumumkn juara..kahkahkah..berbaloi beb msk 3 thn brturut2..
Sesuci Lebaran
Sesuci... di hening subuh sunyi
Sesuci... terdengar nurani
Sesuci... salam untuk Ilahi
Bagaikan memanggil insafi pada diri
Lebaran... terasa kesayuanLebaran... takbir bersahutan
Lebaran... memuji keagungan
Bergema suara syukuri nikmat Tuhan
Hiasi diri indah
Riangkan hati gundah
Bersihkan jiwa... sesuci lebaran
Agar sempurna amalan
Berdoalah insan
Di pagi raya
Moga-moga terampun dosa
Pohonlah ampun maaf
Kepada ibu bapa
Sahabat dan sanak saudara
Sama sama kita gembira
Bermesra tua muda
Bantulah miskin hina
Menyambut hari mulia.....Sama sama kita gembira
Semua lgu ry best sbnrnye tp lau dgr duk ulang y sm, boring gak..hehehe

1 comment:

  1. ni die juara sgala lagu, kauorng nk lagu ape smue dia blh nyanyi kan, ye x?? he3

    ReplyDelete